Testtråd August 2026
Startet af Mivma · 4. august 2026
Nogle som er med her i August? 💕 Efter en negativ test og 5 dages forsinkelse i menstruationen, har den i går meldt sin ankomst. Vi er lige gået i gang med at forsøge på barn nr.1 her i Juli og min cyklus er normalt meget stabil, så det er første gang jeg er gået over tid. Har derudover været dårlig i lidt over en uge, så vi var egentligt overbeviste om, at vi var mega heldige i første forsøg. Det var desværre ikke helt sådan alligevel. Da vi kun lige er gået i gang, har vi dog massere af mod endnu og afventer, at vi kan forsøge igen her midt august. Andre der skal forsøge nu her? ☺️
Jeg er med 🌷 Kom til at poste inde i juli-gruppen, men nu er det jo august 😅 Årh jeg kan så godt sætte mig ind i skuffelsen. Man tror bare den er der når mens pludselig finder på at være forsinket 🙄 Godt i stadig har modet højt. Vi har prøvet siden marts, men uden at sætte os helt ind i sagerne. vi smed bare præventionen og tænkte SÅ, nu kommer der en baby 😂 Så nmt skulle det ikke være. Nu prøver jeg med ÆL tests for føste gang i denne måned, og har lige fået en positiv i morges 🤞
Vi nåede lige kortvarigt at blive meget begejstrede og tænkte, kan det her virkelig passe? Mest fordi jeg det sidste år næsten altid får mens på cyklus dag 28-30 (oftest dag 29), men denne gang nåede vi helt op på dag 34, så det var lidt vildt. Tror lidt vi har haft samme tankegang, vi havde én ÆL test som så positiv ud og tænkte, at det var godt nok. Det er først efter jeg har læst mere om, at den kan være positiv i flere dage og man skal vente på den peaker😅 Så nu har jeg bestilt en pakke med 20 stk. hjem, så jeg kan teste lidt mere og få en fornemmelse af det. Jeg krydser fingre for jer denne måned og at det lykkedes med en ÆL test🤞
Hehe ja.. den krop altså, man kan ikke regne med den 😅 Det gik ret hurtigt med vores første faktisk. 2-3 måneder fra jeg smed p-pillerne. Hun er to år nu og vi har faktisk ikke brugt prævention siden jeg fødte. Vi har bare prøvet at undgå de fertile dage.
Krydser fingre for, at det også går rimelig hurtig denne her gang🤞
Har også på fornemmelsen at det nogle gange kan have en virkning på cyklussen, at man er SÅ fokuseret på den 😅
Det kunne jeg godt forstille mig, det er bare mega svært ikke at være fokuseret😅 Jeg er lige begyndt at teste LH i dag, så jeg kan få en fornemmelse af hvornår den peaker🤞🏼
Melder mig også lige forsigtigt på banen her 💕 Vi prøver på en 3'er og jeg er 9dpo i dag. Ret sikker på at den ikke er der i denne omgang. Tog en test i går, selvom jeg godt ved at det var alt for tidligt 😂 Den var selvfølgelig stinkende negativ og nu har jeg alligevel mistet troen lidt.
Dette indlæg er blevet slettet.
Kom lige til at dele det forkerte billede før😅 Den er rigtig godt på vej, men tror ikke helt den er der endnu. Er fra i dag begyndt at teste x2 dagligt, for bedre overblik🤞🏼 Dejligt du også er godt på vej😁 @Ljb123 velkommen til, lad os krydse for at det er for tidligt, men kan godt forstå man mister troen når testen er bragende negativ😅

Mor til to drenge en på næsten 7 år og en på 10 år. drømmer om en efternøler
Jeg er også med♥️🤞🏻 Vi drømmer om en lille efternøler nummer 3. (Måske vi er små tosset og vil starte helt forfra🙈🤣) Har været delvis i gang siden september 25. Blev gravid i januar men fik en tidlig spontan abort. Og menstruation udeblev helt til juni. Så nu prøver vi igen.
@Mivma Kan sagtens se en udvikling der 😍 Tror det er en rigtig god idé at teste to gange dagligt, så du er sikker på at du ikke misser den. Du må så være på cyklusdag 12 i dag? @Nr3♥️ Ked af at høre om dit tab, det må være så hårdt. Og så at skulle vente så længe efter 💕 Godt I er tilbage 🙏 Jeg har stadig murren, så ved ikkehelt hvad det betyder. Troede jo det var ÆL smerter, men de burde vel ikke vare så længe? Måske jeg også burde teste LH i næste måned, hvis vi ikke rammer den denne gang 😅
Tak @babymama Det var lidt hårdt men mest fordi min mand blev helt i tvivl om vi nu gjorde det rigtig med en mere med så lang afstand. Men ventetiden gjorden at han kom med på iden igen 🤣 Så håber meget på denne måneden 🤞🏻 @Mivma hvilken skema er det du ligger dine æggeløsningstest ind i ?
Jeg tror mit peak var i onsdags og ægløsning efterfølgende. Min BBT er lige steget fra 36,8 til 37,6 fra i går til i dag, derudover havde jeg milde smerter og ændret udflåd ons-fre så tænker ægløsningen nu har været der og den forfærdelige ventetid nu kommer😅🤞🏼 @babymama Jeg er på cyklus dag 13 nu, så hvis jeg har ret i mine beregninger er min ægløsning kommet næsten en uge før jeg troede den ville, det havde jeg ikke selv troet🫣 @Nr3♥️ Velkommen til, jeg er ked af at høre om jeres tab og ventetiden på at kunne prøve igen, krydser fingre for jer denne gang og håber det lykkedes🤞🏼 Jeg bruger appen premom, da jeg så andre brugte den. Tror ikke den er helt præcis, fordi jeg bruger nogle andre test end dem der hører til appen, men den giver stadig et mere klart overblik ift. at sætte temperatur og billeder af test ind. Synes det er nemmere at følge med sådan🥰
I fertilitetsbehandling efter tab i 2. trimester. Nu mor til to englebørn 👼🏻
Jeg er også med 🙏 Vi er i gang med IVF. Jeg blev naturlig gravid sidste år, men fødte desværre for tidligt da jeg var i uge 23. Jeg har tidligere født og mistet i uge 24 for mange år siden, så alt omkring dette er meget følsomt og risikofyldt for mig. Jeg har denne måned været igennem min 3. ægoplægning - første gang med et fryseæg. Jeg er i dag 3+4. Jeg testede i går, som så ret negativ ud desværre. Jeg har dog her meget tidlig morgen testet igen, hvor jeg måske aner en svag skygge - dog over tid - så jeg må teste igen her senere 🤞
Jeg vil også gerne være med. Vi forsøger nr 2 og er i gang med IUI behandling. Vi fik også vores første gennem IUI, så nu prøver vi igen!
@Mivma Okay, det lyder jo helt klart som om ÆL er faldet så! Så godt at du har testet og fanget den 😍 Så skal alt bare krydses nu. Det er den værste ventetid, men du skal nok klare den! 🙈 Kæmpe velkommen til de nye! Super fedt at der begynder at komme lidt liv herinde 🥰 @Ljb123 Har du testet igen? 🤞 Jeg tænker at jeg har haft ÆL. Aner dog ikke hvornår, så vi må bare satse på at vi har ramt rigtigt 😂
Vildt spændende @Avalanche! Hvor langt er I i processen i denne cyklus? Får man hormonbehandling i forbindelse med IUI? 💕
@Mivma mange tak 🫶 Og ja, vi vil helt sikkert blive fuldt tæt. Men det blev jeg sådan set også sidst 🥺 @Ljb123 tak for det ❤️ Jeg har testet igen, men jeg synes virkelig det er svært at se udviklingen og jeg er stadig bange for om der så er risiko for at det stadig er ægløsningssprøjten der giver stregen, da jeg ikke er helt sikker på at have set den helt væk. Men synes stregen dukker op hurtigere… måske 🫣

@bachj Jeg kan sagtens ane en svag streg og krydser alt hvad jeg kan for dig🤞🏼💕 Her havde jeg vidst taget fejl af ÆL. Troede den var der i onsdags og var tidlig på den, da mit LH var steget en del og jeg havde fornemmelsen. Den faldt dog drastisk derefter og de sidste 3-4 dage er den igen steget markant, har aldrig være så høj før som nu. Så tænker helt sikkert min ægløsning er nu her i stedet for i onsdags (Det passer også meget bedre på den beregning jeg lavede)😅 Så nu følger jeg den lige tæt i 1-3 dage mere og så er det den kedelige ventetid🤞🏼

@bachj Jeg kan også sagtens se den! Hvis den var helt negativ forleden, kunne det så ikke tyde på, at du har testet ægløsningssprøjten ud? 🙏🏻 Ej hvor jeg håber for dig! Har der været en udvikling siden i går? @Mivma Okay, det er jo for vildt 😅 Og man burde vel ikke kunne have ægløsning to gange? 🙈 Kan godt se at LH jo er meget højere nu her! Har du kunne mærke noget i de her dage?
@babymama jeg har lidt svært ved at vurdere om den har været helt ude, eller om det bare har været grundet at jeg har været oppe og tisse om natten og koncentrationen ikke har været det samme lige der 🙈 Men jeg synes desværre slet ikke at der er udvikling. 4+0 i dag. Så det er ikke positivt - måske en biokemisk 🤷♀️🥺

Jeg har testet Ovitrelle ud, testen er helt blank her 8DPO, kan ikke helt beslutte mig og jeg skal fortsætte med teste eller vente til testdagen.
@Mivma Blev dine test så mørker end på CD15? @bachj har du teste i dag igen ? Er det ikke noget med at hcg stiger med det Dobbelt på 42 timer. Håber virkelig den er der for jer 🥰♥️ Jeg tænker min æggeløsning lå her d. 16-17 🤞🏻 så nu er det bare og vente men er allerede sådan lidt at jeg ikke tænker det bliver denne omgang da manden ikke var hjemme . 16 🙈 men der har jo alligevel været andre dage hvor det stadig er muligt. 🤞🏻🤞🏻
@Nr3♥️ Jeps, den kom op på 80 og stregen blev mørkere end kontrolstregen på CD16 og derefter faldt den igen😅 Har ikke testet mere nu og venteperioden er startet… Tør dog ikke satset for meget på det, da min kæreste ikke var hjemme ved CD16 og 17, så håber de 2 gange vi gjorde det på CD14 og 15 har været nok🤞🏼 Så tænker jeg ligger lidt ligesom dig nu og håber på det bedste. Hvordan går det hos jer andre?💕

@Avalanche Jeg tror jeg ville vente til DPO 12-14 før jeg ville teste mere, da det burde være mere tydligt at se noget der🤔
Hej herinde! Mangler nogen at følges med, da ingen i vores omgangskreds ved vi er igang med fertilitetsbehandling igen. Tog ovitrelle d 13/8 Fik lagt en 5 dages blastocyst d 20/8 fra frys. Dette er anden fryseæg forsøg . Håber virkelig den bliver hængende ❤️🤞🏻

@Nr3♥️ Jeg troede at jeg havde fået meldt tilbage, men det ser det ikke ud til kan jeg se 🙈 Desværre endte testen med at blive negativ, så jeg mistænker en biokemisk 🥺 Er du begyndt at teste, eller venter du lidt endnu? @Bella det ser da meget lovende ud 🫶
@bachj øv det jeg ked af♥️ håber det bliver næste gang for jer🥰 Jeg testede 9dpo lidt tidligt men havde drømt om natten at jeg var gravid så tænkte jeg prøver sku og teste men den var desværre negativ. Og nu har jeg murren som om menstruation er på vej så tænker den kommer i morgen 😬
Er desværre begyndt at pletbløde, trods tydeligere test i morges end igår. Helt sikkert en bio, men sådan er det jo desværre at begynde at teste så tidligt ❤️ Update fredag: Ikke blødt siden den ene gang! 😮💨 det er det rene rutsjebanetur. Min mand mindede mig om, at jeg også havde lidt pletblødt med vores dreng i starten, lige omkring der hvor jeg skulle have min menstruation.
@bachj Øv det er jeg ked af at høre, krydser fingre for næste runde🤞🏼 @Nr3♥️ Er det nyt med din murren? Kom menstruationen eller er der lidt håb endnu? @Bella Velkommen til☺️ Lad os håbe at den pletblødning du lige har haft, blot er ægget som sætter sig endnu bedre fast🤞🏼 @Avalanche Det er jeg ked af at høre.. Jeg håber næste cyklus bliver din cyklus
Jeg er 9DPO i dag, men har ikke taget nogen test endnu. Sidste cyklus blev jeg er værre test monster, hvilket var psykisk hårdt😅 Så denne gang prøver jeg at hvile i mig selv og tage den med ro… Tænker jeg måske prøver at tage en test på søndag, da kæresten også er hjemme der og meget gerne vil være med i alt🤞🏼 Har en meget meget mild murren/stikken her til formiddag og da jeg lige var på toilet før, var der måske en mild pletblødning på papiret… Ellers har jeg ingen symptomer, så er meget spændt☺️
@Mivma ja jeg har desværre fået menstruation i dag syntes godt nok den vente tid er hård. Jeg har været så priviligeret med mine først børn at det kun tog 3 måneder. Og nu har været været i gang i et år snart. Så kan virkelig godt sætte mig ind i hvor hårdt det er hvis det bare ikke lykkes. Og kan ikke helt lade være og tænke over om det er min alder der gør det nu da jeg jo var 7år yngre sidst . Håber det er et tegn på at et æg har sat sig fast ved dig men den lille pletblødning du har set 🤞🏻
Melder mig også ind her. Er i dag 11 DPO og har testet positivt her til morgen. Har dog pletblødt de sidste to dage, så var sikker på, det var en tidlig menstruation, som i sidste måned... nu er det bare at vente og se, om blødningen går i sig selv igen eller om det er en BIO... ☺️
@Nr3♥️ Det er jeg ked af at høre. Kan godt forstå det er virkelig hårdt, specielt når du tidligere er blevet gravid ret hurtig😞 Kan man blive udredt/få hjælp, når man har været i gang i et år, selvom man har 2 i forvejen? @Sofie Velkommen til og forsigtig tillykke med den positive test☺️ Jeg håber den bliver siddende og ikke ender med en bio🤞🏼
Jeg er 10dpo i dag og kunne alligevel ikke vente, så tog en test til morgen som var meget negativ😅 Det havde jeg næsten forudset. Prøver igen om 2-3 dage og er den negativ der også, så tænker jeg næsten ikke den er der i denne cyklus
Hej med jer! Jeg er ny her, men vi har prøvet siden marts 2025. Dog lidt afbrudt af kronisk sygdom, som heldigvis er i bedring nu. Jeg synes mine cyklusser er meget uregelmæssige, desværre. Jeg er på dag 44 i min cyklus og tænker at teste i morgen. Jeg kunne ikke fange en helt positiv LH test, så ved ikke hvornår ægløsning var. Den blev mørkere og mørkere og så blev den bare lysere igen 😅 jeg har haft murren de sidste 4 dage, så tænker desværre at mens kommer snart. Mega held og lykke til jer, det er virkelig rart at følge med, så man ikke føler sig helt alene 🥹
Opdatering herfra ❤️ Fik taget en HCG blodprøve idag, den lå møgflot på 2570 Med vores søn var den +400 på ca. samme tidspunkt 😅 Det giver god mening at jeg har det så skidt med træthed og kvamle 24/7 når der er en så stejl stigning Er idag 4+4. Fik lagt en fin 5 dages blastocyst d. 20/8 (13 dage siden) Så 18dpo? ❤️
@Maulwurf Velkommen til☺️ Uhh kan godt se, at det ikke er helt nemt så, når din cyklus er svingende… Har du prøvet appen premom, hvor du kan lægge billeder ind af dine ægløsningstest og så støtter den dig i, hvornår den er mest positiv? Den har hjulpet mig en del med guiding. @Bella Hvor er det fantastisk!😍 Kæmpe stort tillykke med det, tænker du at skulle ind til en tidlig skanning? Min mens har desværre meldt sin ankomst i dag, hvilket jeg også have fornemmelsen af… Så vi må prøve igen næste cyklus🤞🏼
@Mivma Tak 😭❤️ Ved fertilitetsbehandling bliver man indkaldt til en tidlig scanning når man er ca. 8-10 uger. Så krydser alt hvad vi kan at det bliver siddende, har missed abortion og spontant abortion bag os. Så tør næsten ikke at glæde mig for meget, men nu kan de næste 4 uger ikke gå hurtig nok! 😅🤞🏻 Prøver bare virkelig at nyde det 😭❤️ Og øv ❤️ ønsker jer virkelig held og lykke til næste cyklus.
Log ind for at deltage i snakken – vi vil så gerne høre fra dig.